Przejdź do treści

Instytut powstał z myślą uwzględnienia dynamiki zmian, które zachodzą w gospodarce wolnorynkowej w Polsce i krajach europejskich, czego to skutkiem jest wzrostem zapotrzebowania na kadrę zdolną do wykonywania najbardziej poszukiwanych zawodów.

Elastyczne dostosowywanie działań Instytutu do zmieniających się uwarunkowań ekonomicznych, technologicznych, czy też gospodarczych, wynika ze współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym przy określeniu i realizacji naszych zadań w oparciu o filozofię zarządzania jakością kształcenia.

Ernest Renan pisał:
„Zatem naród jest wielką solidarnością, utworzoną ze świadomości poświęceń, na jakie się zdobyliśmy i na jakie skłonni jesteśmy się zdobyć. Zakłada pewną przeszłość; niemniej w teraźniejszości streszcza ją jeden namacalny fakt: zgoda, wyraźnie sformułowane pragnienie, by nadal żyć razem. Istnienie narodu jest codziennym plebiscytem, tak jak istnienie jednostki jest nieustającym potwierdzeniem życia. (…) Co pozostaje? Pozostaje człowiek, jego pragnienia, jego potrzeby”.

Zapis zawarty we wstępie do Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o Systemie Oświaty mówi:
„Kształcenie i wychowanie służy rozwijaniu u młodzieży poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata. Szkoła winna zapewni każdemu uczniowi warunki niezbędne do jego rozwoju, przygotować go do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności.”

Misją Instytutu Intermarium im. Roberta Edelwajna jest kształcenie oraz profilowanie karier zawodowych uczestników poprzez realizację programów edukacyjnych uwzględniających potrzeby rozwoju gospodarczego, społecznego oraz kulturowego.

Instytut dążyć będzie do tego, aby wysoko wykwalifikowana kadra, tworzone i prowadzone programy edukacyjne, kursy, szkolenia odpowiadały nowoczesnej koncepcji kształcenia, które to zakłada jak najlepsze dostosowanie oferty edukacyjnej do oczekiwań zewnętrznych i wewnętrznych interesariuszy Instytutu.

Głównym celem koncepcji kształcenia w Instytucie jest osiągniecie przez absolwenta zakładanych efektów uczenia się w sposób umożliwiający dysponowanie odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi.

Nasze cele:

  • Szybciej i skuteczniej wyrównywać szanse edukacyjne i zawodowe, osób zamieszkujących wsie.
  • Poprzez edukację poprawiać warunki życia naszych absolwentów.
  • Wyrównywać szanse kobiet i mężczyzn w zakresie kształcenia.
  • Instytut w swojej pracy przyjął metodę wspólnych, zespołowych, angażujących wszystkie zainteresowane osoby w organizowanie życia placówki oraz przedsięwzięć lokalnych. To niewątpliwie jeden z najbardziej skutecznych sposobów budowania więzi i zaufania.

Pułkownik Robert Edelwajn

(1975 – 2022)

Robert Edelwajn – żołnierz, oficer, patriota, społecznik, człowiek o wielkim sercu. Patriotyzm, który cechował Roberta wyrażał się przywiązaniem do Ojczyzny, obyczajów i kultury narodowej, szacunkiem dla ludzi.

Jego cielesność jest przeszłością, ale On jest częścią i przyszłością Instytutu.